8:42
15/6

Η Αφροδίτη πάει σινεμά

Από τον Πέτρο Ελευθεριάδη
UPDATED:
mail to Εκτυπώστε το Αρθρο
Η Αφροδίτη πάει σινεμά

Δώδεκα κλασικές ταινίες του σινεμά από την πλευρά της Αφροδίτης...

Αφροδίτη στον Κριό - Βίβιαν Λι (Όσα παίρνει ο άνεμος)

Θέλει τον Άσλι, γιατί πιστεύει ότι είναι ερωτευμένη μαζί του, ενώ δεν είναι, όπως της το τονίζει ο Ρετ Μπάτλερ από την αρχή. Απλά θέλει τον όμορφο δημοφιλή νεαρό για να τον έχει εκείνη και καμιά άλλη. Της ταιριάζει βέβαια κατά μία έννοια, γιατί αν ποτέ δημιουργούσαν σχέση, το πάνω χέρι θα το είχε σίγουρα αυτή. Αυτή του η αδυναμία όμως, που στην αρχή τον κάνει τόσο θελκτικό, κάποια στιγμή θα την έκανε να τον μισήσει, είναι βέβαιο. Στην ουσία θέλει να τον κατακτήσει, τίποτα άλλο. Κάνει γάμους έχοντας έναν σχέδιο στο μυαλό, αλλά η σχέση είναι το τελευταίο που την ενδιαφέρει. Κάποια στιγμή βρίσκει τον μάστορά της στο πρόσωπο του Ρετ Μπάτλερ, ο οποίος καταλαβαίνει πάρα πολύ καλά τα κόλπα της, αλλά θέλει να φτιάξει μαζί της μια μόνιμη σχέση. Η Σκάρλετ θα τα θαλασσώσει, αλλά μήπως θα πτοηθεί; Όχι. Θα σκουπίσει τα - λιγοστά - δάκρυά της και θα μπει στον αγώνα για να τον κερδίσει.

Ατάκα: "Θα βρω τρόπο να τον ξανακερδίσω. Εξάλλου, αύριο είναι μια κανούρια μέρα".

Αφροδίτη στον Ταύρο - Μέριλ Στριπ (Πέρα από την Αφρική)

Πάει στην Αφρική και φτιάχνει τη ΔΙΚΗ της φάρμα. Φέρνει μαζί της από τη Δανία βέβαια τις ΔΙΚΕΣ της πορσελάνες, διότι Αφρική χωρίς πορσελάνες δεν νοείται. Παντρεύεται για να έχει τον ΔΙΚΟ της άντρα. Η σχέση όμως ξεφτίζει. Ερωτεύεται τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και θέλει να τον κάνει ΔΙΚΟ της. Εκείνος όμως αντιδρά έντονα. Ερωτεύονται, αλλά συνεχώς συγκρούονται. Του λέει: "Δεν μου επιτρέπεις να σε χρειάζομαι, δεν μου επιτρέπεις να στηρίζομαι σε σένα, στον κόσμο που κατοικείς εσύ δεν υπάρχει αγάπη". Διότι έτσι αντιλαμβάνεται αυτή την αγάπη. Και βέβαια, στο τέλος, πάνω από τον τάφο του, λέει την...

Ατάκα: "Πάρε τώρα Θεέ μου πίσω την ψυχή του Ντένις Χάτον, που μοιράστηκες μαζί μας, που μας έδωσε χαρά, που τον αγαπούσαμε πολύ... Δεν ήταν ποτέ ΔΙΚΟΣ μας. Δεν έγινε ποτέ ΔΙΚΟΣ μου".

Αφροδίτη στους Διδύμους - Μπίλι Κρύσταλ (Όταν ο Χάρι γνώρισε τη Σάλι)

"-Πάμε να φάμε κάτι; Ως φίλοι.
 -Μα εσύ έλεγες ότι δεν μπορεί να υπάρξει φιλία ανάμεσα σ' έναν άντρα και σε μια γυναίκα.
 -Δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο. Αλλά ναι, το είπα. Τώρα όμως έχω κάνει μια τροποποίηση στον αρχικό κανόνα. Μπορούν να είναι φίλοι, αν είναι και οι δυο δεσμευμένοι, όπως είμαστε εμείς. Πάλι όμως έχουμε πρόβλημα, γιατί ο/η σύντροφός σου δεν μπορεί να καταλάβει γιατί έχεις την ανάγκη αυτής της φιλίας και σε ρωτάει: Λείπει κάτι από τη σχέση μας; Μήπως είσαι κρυφά ερωτευμένος με τον/την φίλο/η; Εσύ λες όχι, τίποτα δεν λείπει, πώς σου πέρασε αυτό από το μυαλό, αλλά βέβαια ψεύδεσαι, γιατί κακά τα ψέματα, είσαι κρυφά ερωτευμένος, οπότε ξαναγυρίζουμε στον αρχικό κανόνα που λέει ότι ανάμεσα σε έναν άντρα και σε μια γυναίκα, φιλία δεν μπορεί να υπάρξει."
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να πω τίποτα άλλο.

Ατάκα: Όλη η ταινία.

Αφροδίτη στον Καρκίνο - Μέριλ Στριπ (Οι Γέφυρες του Μάντισον)

Ξένη σε ξένο τόπο. Παντρεμένη με παιδιά, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Απλά να, δεν υπάρχει η φλόγα. Δεν πειράζει και τόσο όμως, απλά όταν έρχεται (η φλόγα), εκεί ταράζεται όλος της ο κόσμος. Να φύγει μαζί με τον Κλιντ Ίστγουντ; Το θέλει. Το θέλει πολύ. Αλλά δεν το κάνει. Δεν μπορεί να πληγώσει τον άντρα της, έναν άνθρωπο που δεν της έφταιξε σε τίποτα και δεν μπορεί φυσικά να διαλύσει την οικογένειά της. Της μένει όμως ως ανάμνηση ένας μεγάλος έρωτας που δεν φθάρθηκε ποτέ.

Ατάκα: (προς τον Κλιντ) "Όχι, δεν πρόκειται να βάλεις τον εαυτό σου στη διαδικασία να αισθανθεί το παραμικρό, γιατί ζεις στον δικό σου κόσμο, όπου είσαι ένας ερημίτης, ένας μοναχικός και περιστασιακά ένας εραστής όποτε σου καπνίσει. Δεν είναι ανθρώπινο να μην αγαπιέσαι, δεν είναι ανθρώπινο να μη φοβάσαι. Είσαι ψεύτικος και υποκριτής!".

Αφροδίτη στον Λέοντα - Τζων Μάλκοβιτς (Επικίνδυνες Σχέσεις)

Γόης. Εραστής μεγάλος που ρημάζει καρδιές. Έχει φτιάξει ένα όνομα στην κοινωνία και πρέπει πάση θυσία να το διατηρήσει. Του αναθέτει μια αποστολή η Γκλεν Κλόουζ, να σαγηνεύσει τη Μισέλ Φάιφερ. Στην αρχή δεν θέλει, γιατί το θεωρεί πολύ εύκολη υπόθεση, αυτά είναι ψωμοτύρι γι' αυτόν. Δέχεται όμως να κάνει το χατίρι της Κλόουζ και εκεί συμβαίνει το ανήκουστο. Ερωτεύεται πραγματικά. Όταν όμως η Γκλεν Κλόουζ του θέτει το δίλημμα, να διαλέξει ανάμεσα στη Φάιφερ και στη φήμη του, διαλέγει τη φήμη του. Στη συνέχεια το μετανιώνει, αλλά είναι πλέον αργά.

Ατάκα: (από την Γκλεν Κλόουζ γι'αυτόν) "Αυτό που έγινε, επιβεβαιώνει αυτό που πάντοτε πίστευα, πως η αλαζονεία και η ευτυχία είναι δύο έννοιες ασυμβίβαστες".

Αφροδίτη στην Παρθένο - Σίμπιλ Σέπερντ (Αυτός, αυτή και τα μυστήρια)

Σκέφτεται. Σκέφτεται πολύ. Ερωτεύεται τον Μπρους Γουίλις, αλλά δεν μπορεί να παραβλέψει τα ελαττώματά του. Δεν είναι σοβαρός, είναι επιπόλαιος, ανεύθυνος, τρελός, είναι σαχλαμαράκιας, είναι, είναι είναι... Κάποια στιγμή βέβαια υποκύπτει στα κελεύσματα του πόθου, αλλά μετά βάζει πάλι μπρος τη σκέψη και τα χαλάει όλα. Είναι σωστό αυτό που κάναμε; Είμαστε τόσο διαφορετικοί, τι μέλλον μπορούμε να έχουμε, πρέπει να σκεφτώ... Κι όσο αυτή σκεφτόταν, ο έρωτας την έκανε με ελαφρά. Όταν ο Ερμής μπαίνει από την πόρτα, η Αφροδίτη φεύγει από το παράθυρο.

Ατάκα: (του Μπρους Γουίλις) "Ξοδεύεις όλη τη ζωή σου κοιτώντας τις ετικέτες με τις τιμές κι όχι το εμπόρευμα. Απαιτείς καλή εμφάνιση, καλούς τρόπους, καλή συμπεριφορά... Εσύ δεν είσαι άνθρωπος, είσαι αφίσα!".

Αφροδίτη στον Ζυγό - Έμα Τόμπσον (Λογική και Ευαισθησία)

Είναι λογική και μετρημένη. Πάνω από όλα, θέλει να ερωτευτεί έναν άνθρωπο με τον οποίο να μπορέσει να φτιάξει μια σχέση της προκοπής. Τον βρίσκει. Όμως αυτός, αν και την αγαπά, έχει υποσχεθεί γάμο σε άλλη γυναίκα. Το αποδέχεται, γιατί δεν θέλει να βασίσει την ευτυχία της στη δυστυχία ενός άλλου ανθρώπου. Υποφέρει εσωτερικά, αλλά δέχεται καρτερικά την πραγματικότητα και προκρίνει το καθήκον και τη σωστή συμπεριφορά. Και σωπαίνει. Όμως ο Χιου Γκραντ θα επιστρέψει στην αγκαλιά της και το όνειρό της θα γίνει πραγματικότητα. Αφροδίτη σε κυριαρχία.

Ατάκα (της αδελφής της):"Μια ζωή σωφροσύνη, παραίτηση και καρτερικότητα... Έλινορ, που είναι η καρδιά σου;".

Αφροδίτη στον Σκορπιό - Oz (τηλεοπτική σειρά)

Βρισκόμαστε στη φυλακή. Ο ένας είναι μέσα από ατύχημα. Οδηγούσε μεθυσμένος και σκότωσε κατά λάθος μια κοπέλα. Ο άλλος (η Αφροδίτη στον Σκορπιό) είναι σεσημασμένος εγκληματίας. Ο σεσημασμένος, ύστερα από προτροπή τρίτου προσώπου, βάζει στο μάτι τον "αθώο" με σκοπό να τον υποτάξει και να τον κάνει να υποφέρει. Τα καταφέρνει. Ο άλλος γίνεται συντρίμμια. Έλα όμως που ο σεσημασμένος συνειδητοποιεί εκ των υστέρων ότι τον θέλει πραγματικά. Θυσιάζεται γι’ αυτόν και τον ξανακερδίζει. Ο "αθώος" όμως κρατάει κάποιες επιφυλάξεις. Ο σεσημασμένος θυμώνει και χωρίζουν. Ο "αθώος" μπλέκει με άλλους και ο σεσημασμένος λυσσάει από τη ζήλια του. Τι κάνει; Πάει και σκοτώνει όλους τους εραστές του αθώου. Ξαναθυσιάζεται όμως (είπαμε, τον αγαπάει πραγματικά) και ξανασμίγουν. Ο "αθώος" όμως κάποια στιγμή φεύγει από τη φυλακή, ελεύθερος με περιοριστικούς όρους. Ο σεσημασμένος υποφέρει, δεν μπορεί να ζήσει χωρίς αυτόν. Τον μπλέκει σε ένα έγκλημα, με σκοπό να παραβιάσει ο άλλος την αναστολή του και να γυρίσει πίσω στη φυλακή. Ο "αθώος" επιστρέφει στη φυλακή, έξαλλος. Ο σεσημασμένος είναι μέσα στην τρελή χαρά και κάνει όνειρα για το "μέλλον". Τότε όμως έρχεται και ο οριστικός χωρισμός. Ο "αθώος" τον απορρίπτει, ανήμπορος να αντέξει άλλο όλη αυτή την παράνοια. Ο σεσημασμένος συνειδητοποιεί ότι πλέον τον έχασε για πάντα και κάνει μια τελευταία σκορπίσια (sic) πράξη. Αυτοκτονεί κατά τέτοιο τρόπο, που να ενοχοποιείται ο "αθώος", έτσι ώστε να του επιβληθεί η θανατική ποινή. Αφού δεν μπορεί να τον έχει κοντά του στη ζωή, θα τον πάρει μαζί του στον θάνατο... Είπατε κάτι;

Ατάκα:"Αθώος: Δηλαδή πιστεύεις ότι έχουμε ελπίδα να πάμε στον παράδεισο; Σεσημασμένος: Εμείς οι δύο μαζί; Φυσικά! Ο Θεός δεν έχει τα α.....α να μας κρατήσει απέξω".

Αφροδίτη στον Τοξότη - Ρόμπερτ Ρέντφορντ (Πέρα από την Αφρική)

Μα τι είναι η ζωή πέρα από ένα ατελείωτο ταξίδι; Μια συλλογή εμπειριών είναι και τίποτα άλλο. Γι' αυτό και δεν πρέπει ποτέ να μπλέκεις με ανθρώπους που θέλουν να σε κρατήσουν κολλημένο δίπλα τους. Έλα όμως που τυχαίνει να μπλέκεις με ακριβώς τέτοιους ανθρώπους ορισμένες φορές... Εκεί τρελαίνεσαι. Προσπαθείς να τους εξηγήσεις πώς βλέπεις την αγάπη, αλλά εις μάτην. Στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα. Φυσικά και θα περάσει το δικό σου στο τέλος, γιατί δεν είσαι διατεθειμένος να θυσιάσεις για κανέναν λόγο και για κανέναν άνθρωπο την ελευθερία σου. Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πεθάνεις. Δεν πειράζει. Το προτιμάς.

Ατάκα:"Δεν είμαστε ιδιοκτήτες σε αυτή τη ζωή, είμαστε απλοί περαστικοί, πότε επιτέλους θα το καταλάβεις;".

Αφροδίτη στον Αιγόκερω - Χιθ Λέτζερ (Brokeback Mountain)

Τι κάνεις όταν έχεις Αφροδίτη στον Αιγόκερω και η αγάπη που σου χτυπάει την πόρτα δεν μπορεί να γίνει κοινωνικά αποδεκτή; Ζορίζεσαι. Ζορίζεσαι πολύ. Το κρύβεις, ντρέπεσαι, την καταπιέζεις τόσο πολύ σε σημείο που την καταστρέφεις. Όταν όμως τη χάσεις και απομακρυνθεί ο κοινωνικός κίνδυνος, τότε συνειδητοποιείς την αξία της και κλαις με μαύρο δάκρυ πάνω από ένα πουκάμισο με ξεραμένο αίμα.

Ατάκα: "Αυτό το πράγμα που μας πιάνει Τζακ όταν είμαστε μαζί, είναι επικίνδυνο. Τι θα γίνει αν μας πιάσει σε λάθος τόπο και τη λάθος στιγμή; Ξέγραψέ μας τότε".

Αφροδίτη στον Υδροχόο - Όντρι Χέπμπερν (Πρόγευμα στο Τίφανις)

Είναι όμορφη, χαριτωμένη, λέει ωραίες ιστορίες, το παίζει ελεύθερο πνεύμα, της αρέσει να σοκάρει και να φαίνεται προχωρημένη. Πίσω από όλα αυτά όμως κρύβεται ένας φόβος δέσμευσης. Όταν τρώει το δικαιολογημένο κράξιμο από τον Τζωρτζ Πέπαρντ, μαζεύεται.

Ατάκα (του Πέπαρντ):"Λες ότι δεν θέλεις να κλειστείς σε κλουβί, αλλά είσαι ήδη μέσα στο κλουβί που έχτισες εσύ, και δεν το ξέρεις".

Αφροδίτη στους Ιχθύς - Ντάριλ Χάνα, Τομ Χανκς (Η Γοργόνα)

Αυτή είναι γοργόνα. Αποφασίζει να γίνει γυναίκα για να ζήσει κοντά στον άντρα που αγαπά, τον οποίο είχε ερωτευτεί βαθιά όταν εκείνος, μικρός, είχε πέσει στη θάλασσα και εκείνη του έσωσε τη ζωή. Ερωτεύονται και γίνονται ζευγάρι, μέχρι που κάποια στιγμή, η αλήθεια αποκαλύπτεται και δεν μπορούν να είναι μαζί. Τώρα έρχεται η σειρά εκείνου να κάνει τη θυσία. Τη βοηθάει να το σκάσει και δραπετεύουν μαζί στα νερά του ωκεανού, αφήνοντας πίσω του τη δουλειά του, οικογένεια και φίλους. Άμα δεν θυσιαστείς για την αγάπη, για τι άλλο θα θυσιαστείς;

Ατάκα (του αδελφού του):"Τι είπες; Οι άνθρωποι ερωτεύονται κάθε μέρα; Είσαι βαθιά νυχτωμένος. Ελάχιστοι θα γίνουν ποτέ στη ζωή τους τόσο ευτυχισμένοι, όσο είσαι εσύ αυτή τη στιγμή. Άκου κάθε μέρα! Δεν πάει έτσι το πράγμα"

Πέτρος Ελευθεριάδης Επικεφαλής Εκπαιδευτής της Σχολής QHP petelefth@gmail.com
ww.facebook.com/qhphellas

Αstra & Οραμα Online